חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הודעה: הרצאת הקרטלים – בעקבות ההסלמה במקסיקו

לכרטיסים - קישור לאיוונט בפייסבוק - קישור שנה וחצי אחרי הסדרה ״הקרטלים״, אני חוזר למקסיקו עם הרצאה חדשה ב-Think&Drink, על ההסלמה במלחמה שם והתפנית המעניית בהתפתחות שלהם. הולך להיות מאוד מעניין ומאוד כיף - בואו!
1 בדצמבר 2019

רוצים עוד תוכן? מוזמנים למועדון שלנו – פל״ג

לכרטיסים – קישור

לאיוונט בפייסבוק – קישור

היי,

אני יודע שהבטחתי שאני לוקח הפסקה, אך הייתי חייב לפרסם גם בפודקאסט על הרצאה חדשה במסגרת Think&Drink על הקרטלים במקסיקו, שתתקיים ביום רביעי, ה-18.12, בשעה 19:30 בת״א.

למה הייתי חייב לעדכן? תראו, אחת הסדרות הפופולאריות ביותר של ״המשחק הגדול״ היא על הקרטלים במקסיקו שרצה בקיץ 2018. אני יודע שחלקכם עדיין לא עוקבים אחר המשחק הגדול בדף הפייסבוק או בערוץ הטלגרם, ולכן רציתי קודם כל לוודא שתכירו שיש הרצאה על סדרה אהודה של הפודקסט. אבל יותר מזה: זו לא הרצאה שאתם רוצים לפספס, גם אם האזנתם לסדרה.

מאז קיץ 2018 הקרטלים התפתחו בכיוון שחזיתי – מארגוני פשע רב-לאומיים לכנופיות קטנות ואלימות שעוסקות בכל דבר משוד, לגניבה לרצח. הקרטלים היום פעילים בשוד דלק, סחיטת מפעלים וכניסה לתעשיית האבוקדו. אני לא צוחק: הקרטלים משתלטים על מטעי אבוקדו ומוכרים אותם לשוק האמריקני [מקור].

ההתפתחויות האלו הופכות את הקרטלים לאיום יותר מסוכן מבעבר על המדינה המקסיקנית וארה״ב: הם פוגעים בתשתיות של מקסיקו ומבריחים ממנה עסקים. הם משתלבים אל תוך המשק החוקי שלה, מרתיעים משקיעים ומעלימים מיסים. הם מעוררים תגובת נגד בקרב אזרחי מקסיקו שמקימים כוחות שיטור משלהם, פוגעים לא רק בקרטלים אלא גם בנציגי הממשלה הפדראלית. אם המגמה הנוכחית תמשך, האלימות במקסיקו תנדוד לדרום ארה״ב ותכריח את הבית הלבן למקד את תשומת ליבו בקרטלים ובניסיון לחסל אותם. מדינה מקסיקנית בלתי מתפקדת או אף מתפוררת תשלח גלי פליטים לצפון ותערער את כל מרכז אמריקה, הבטן האסטרטגית של ארה״ב. אני מעריך ש-2020 תהיה שנה של הסלמה במקסיקו, שנה בה אולי אף נראה לראשונה מזה מאה שנה פעילות צבאית אמריקנית ברפובליקה המקסיקנית.

זו הולכת להיות הרצאה מרתקת ואני אישית מאוד מתרגש לקראתה. אז שוב – הרצאת ״הקרטלים״ ביום רביעי, ה-18.12, בשעה 19:30 בת״א. בואו.

לגלות עוד מהאתר המשחק הגדול

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

הרשמה לניוזלטר

רוצים להישאר מעודכנים? מוזמנים להירשם לניוזלטר שלנו

התחברות לחשבון פל״ג