חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הקץ של טורקיה בתמונות

7 ביולי 2016

רוצים עוד תוכן? מוזמנים למועדון שלנו – פל״ג

8tejnbrzc

אילוסטרציה (ביותר מדרך אחת)

אם אתם רוצים לדעת מה מעסיק את אנקרה, מה מעצב את גורלה של טורקיה ומה יוביל למשבר הגיאופוליטי הבא במזרח התיכון, כל שעליכם להכיר הן את שתי המפות הבאות:

Turkey_total_fertility_rate_by_province_2014

מקור.

המפה הראשונה היא נתוני פריון לאישה (מספר הילדים הממוצע שאישה פוריה תביא במהלך חייה), לפי מחוזות בטורקיה. טורקיז – 1.5-2 ילדים, ירוק – 2-3, צהוב – 3-4 וכתום – 4-5 ילדים. ההבדל בין האזור הירוק לטורקיז הוא המקור לשלטון הרציף של מפלגת הצדק והפיתוח (מפלגתו של ארדואן): האזורים הירוקים הם אזורים בעלי אופי דתי ותרבותי מסורתי שזכו בכינוי “חבל הקוראן” (The Quran Belt) והם בסיס הכוח הפוליטי של מפלגת הצדק והפיתוח. האזורים בטורקיז במערב המדינה הם בסיס הכוח של האליטה החילונית-מערבית של טורקיה.

כפי שאתם יכולים לראות, הבסיס האלקטוראלי של מפלגת ארדואן גדל דמוגרפית והביס פוליטית את האליטה המערבית-חילונית.

אבל זה לא כל הסיפור. רואים את האזורים הצהובים-כתומים? אלו לא טורקים:

2000px-kurdish_population_by_region_konda_2010-svg

מקור.

הגוון האדום הוא אחוז הכורדים במחוז, ככל שהגוון כהה יותר – כן אחוז הכורדים גדול יותר. אם תשוו את המפה הקודמת לזו, תראו שהאזורים עם רוב כורדי הם גם האזורים עם הפריון הגבוה ביותר בטורקיה. כיום, כמעט 20% מאוכלוסית טורקיה הינה כורדים. הפיריון הממוצע לאישה הטורקית – 2 ילדים. לכורדית – 4. שימור המגמה הדמוגרפית הנוכחית יביא את טורקיה להיות מדינה דו-לאומית, עם קבוצה אתנית אחת הגדלה על חשבון האחרת.

ארדואן מנסה לשבור את הרצון הפוליטי של הכורדים ע”י הפצצת המחתרת הכורדית ורדיפת פוליטיקאים כורדים. הבעיה שללא היפוך המגמה הדמוגרפית, ארדואן רק דוחק את הקץ למדינה הטורקית.

לגלות עוד מהאתר המשחק הגדול

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

הרשמה לניוזלטר

רוצים להישאר מעודכנים? מוזמנים להירשם לניוזלטר שלנו

התחברות לחשבון פל״ג